Stad / Wijk Promotie

Nieuw is de toevoeging van wijk en stadspromotie. Enerzijds vanwege economische belangen van een stad, wijk of winkelcentrum. Anderzijds om het niveau van een stad wijk of winkelcentrum door middel van saamhorigheid omhoog te brengen.

Platform

Op een platform van een stad moet je denken aan een grote verzamelplaats van alle bedrijven en organisatie in een stad. Vergelijk het met de “gouden gids” de telefoongids voor bedrijven zoals deze er vroeger was. Je zocht naar een bepaald type winkel of dienst en deze werd snel in je eigen buurt, lokaal, gevonden.

De tijden veranderen die telefoongidsen van toen zijn er niet meer. Alles gaat tegenwoordig via het internet. Wanneer je nu iets zoekt komen in de zoekmachines vaak de grote landelijke en internationale bedrijven op de eerste pagina in de zoekresultaten. De schilder of timmerman waarnaar je op zoek bent is misschien wel 50 a 100 kilometer verderop gevestigd. Dat leuke blousje, die fantastische sportschoenen, het houten speelgoed etc. het komt overal vandaan behalve uit jouw regio of stad bij jou om de hoek. Gek toch? Dit gaat ten koste van de lokale economie immers lokale bedrijven lopen daardoor veel omzet mis. Dat gaat vervolgens weer ten koste van de werkgelegenheid terwijl dat helemaal niet nodig is.

Het alternatief is een platform waar bedrijven, verenigingen, clubs etc.  zichzelf lokaal kunnen presenteren. Zij hebben de keuze om hier, naast een volledige bedrijfspresentatie, producten of diensten op te plaatsen waarmee zij als lokaal bedrijf ook lokaal gevonden worden. Zo houden we de omzet in een stad of bepaalde regio en wordt daardoor de lokale economie gestimuleerd met alle voordelen die dat met zich meebrengt.

Leuker in je eigen stad

Het wordt immers alleen maar leuker in een stad. Denk hierbij aan mogelijkheden van het lokaal ophalen of een lokale emissie vrije bezorging. De levendigheid keert terug in de stad of een winkelcentrum. Want tja zeg nou zelf wanneer je erop uitgaat om zelf hetgeen wat je hebt gekocht gaat ophalen er zullen altijd wel extra impuls aankopen uit voortvloeien. Of het nu een bloemetje, een doosje bonbons, nieuwe kleding of wat dan ook is. Daar profiteren meer bedrijven van. We weten het allemaal, gaat het goed met de ondernemingen in de stad dan gaat het goed met de stad, de wijk etc de lokale werkgelegenheid stijgt en ook dat is weer goed voor iedereen.

Maatschappelijk verantwoord

Vanuit het platform zullen tevens uit naam van de aangesloten ondernemingen in de stad maatschappelijke en sociale doelen worden ondersteund. Waardoor er tevens een grotere sociale cohesie zal ontstaan en iedereen trots is op de stad/regio waar hij/zij woont.

Een wijk of winkelcentrum promoten?

Tevens kan je een dergelijk platform inzetten om lokaal, op wijk niveau, specifieke zaken aan te pakken ten behoeve van een optimale communicatie tussen alle betrokken partijen. Met de hiermee gecreëerde saamhorigheid bereik je, samen sneller de gestelde doelen en behoren bepaalde problemen al snel tot het verleden.

Meer informatie over de mogelijkheden bij in jouw regio, stad, wijk of winkelcentrum? Neem dan contact op